Pro průvodce
Expedice 8 : Problémy
- DOPORUČENÍ a tipy - Jak používat Expedici Bible
- NA ZAČÁTEK: Úvod k této části Bible
- SOUVISLOSTI: Pět příběhů této expedice
- K ZAMYŠLENÍ: Co si můžeme z této expedice přinést do dnešního života
- POHLED ZBLÍZKA: Otázky, které mohou vyvstat během této expedice
- KOMUNIKUJTE: Mluvte s Bohem
SOUVISLOSTI: Pět příběhů této expedice
Tato výprava začíná u Davida – a minulá výprava u Davida končila. Proto je asi lepší pokračovat chronologicky než přerušovat příběh tím, že bychom začali klíčovým příběhem („Elijáš a proroci“)Nahlédněte dopředu do výpravy 9, v níž najdete žalm 51, který napsal David jako reakci na události, o kterých mluvíme v kapitole „Davidova lítost“. Můžete na chvíli přeskočit a přečíst si tuto část 9.výpravy, abyste svému dítěti pomohli lépe si spojit historickou postavu Davida s jedním z jeho nejznámějších spisů.
9.výprava ukazuje také příklady Šalomounovy moudrosti a jeho rad. Možná byste si tyto úryvky mohli přečíst současně se Šalomounovým příběhem v této výpravě.
Bylo by vhodné získat nejprve informace o pozadí příběhů v 8.výpravě.
1. V kapitole „Davidova lítost“ zažeňte pocit, že byste měli děti (zvláště ty starší) chránit před poznáním toho, že měl David aféru s manželkou někoho jiného – nebo jak zoufale špatné prostředky používal k tomu, aby se zbavil své viny. Tyto situace pro děti nejsou neznámé: z televize, filmů a někdy i z osobní zkušenosti se již děti s cizoložstvím a jeho skrýváním seznámily.
2. Následující dva příběhy: „Šalomounova moudrost“ a „Šalomounův chrám“ potřebují vysvětlení skutečnosti, že dalším králem Izraele byl Šalomoun. Starší děti může zaujmout skutečnost, že Šalomoun byl synem Davida a Bat-šeby (poté, co se vzali). Taková je míra Boží milosti.
3. Od počátku Šalomounovy vlády sklouzává Boží lid stále více k neposlušnosti Bohu. A do této situace posílá Bůh své proroky – a jedním z těch nejvýznamnějších byl Eliiáš. Kapitola „Elijáš a proroci popisuje jednu epizodu z jeho přímočaré a statečné služby.
4. Porážka a zajetí Božího lidu v kapitole „Pád Jeruzaléma“ je jen přirozeným důsledkem pokračující neposlušnosti. Boží proroci lid varovali, ale ten neposlouchal.